Cum poate moda sa aiba un impact pozitiv asupra planetei? Este o intrebare pe care marcile o pun din ce in ce mai mult, deoarece industria cauta nu numai sa-si reduca amprenta enorma asupra mediului, ci si sa ajute de fapt la refacerea ecosistemelor vitale din intreaga lume.
De aceea, Burberry si-a stabilit un obiectiv ambitios de a fi pozitiv pentru clima pana in 2040, cu scopul de a elimina mai mult carbon din atmosfera decat emite pana la acea data. „A fi o forta pentru bine in lume inseamna sa mergi constant dincolo, spre mai bine”, spune Marco Gobbetti, CEO al Burberry Group. „Am fost una dintre primele companii de lux care si-a stabilit obiective bazate pe stiinta si suntem pe cale sa devenim neutri in carbon in propriile noastre operatiuni anul viitor. Cu toate acestea, stim ca este nevoie de mai multe pentru a aborda impactul incalzirii globale si al schimbarilor climatice.”
Reducerea emisiilor de CO2
Burberry a lansat o serie de noi initiative durabile in ultimul timp, inclusiv organizarea primului sau show de podium neutru din carbon in 2020, inclusiv trenciuri si parka realizate din plase de pescuit reciclate si sticle de plastic – anul trecut. Brandul a adaugat, de asemenea, etichete ecologice de culoare fistic modelelor sale, care ii ajuta pe consumatori sa inteleaga atributele pozitive ale unui articol de imbracaminte, de la utilizarea materialelor organice si reciclate pana la economiile de apa si energie in timpul productiei.
Desigur, reducerea emisiilor de CO2 este cruciala pentru ca moda sa-si joace rolul in abordarea crizei climatice, motiv pentru care compania si-a stabilit obiectivul de a reduce emisiile cu 46% de-a lungul lantului sau de aprovizionare – un domeniu cheie care este adesea ignorat. – pana in 2030. Acest lucru pune compania in conformitate cu obiectivele Acordului de la Paris din 2015 ale ONU de a mentine incalzirea globala la 1,5 C si inlocuieste obiectivul sau initial de reducere cu 30% pana in 2030.
„Daca ne uitam la amprenta noastra de la capat la capat, marea majoritate a impacturilor noastre asupra mediului si a emisiilor de carbon au loc in lantul nostru de aprovizionare”, explica Pam Batty, vicepresedinte pentru responsabilitate corporativa Burberry. „Asadar, fara sa abordam acest lucru in mod serios, nu putem ajunge la zero – trebuie sa fie un real accent.”
Cu toate acestea, reducerea emisiilor de-a lungul lanturilor complexe de aprovizionare ramane o provocare pentru intreaga industrie, necesitand colaborarea atat cu furnizorii, cat si cu alte marci. „Abordarea emisiilor in lantul extins de aprovizionare se bazeaza pe faptul ca toata lumea din industrie impartaseste aceeasi convingere si merg intr-o calatorie impreuna in acelasi ritm”, adauga Gobbetti. „Pentru a trece de la ambitie la actiune de-a lungul intregului nostru lant valoric, trebuie sa ii inspiram pe altii si sa impartasim si sa scalam noi solutii. Am petrecut timp lucrand indeaproape cu furnizorii si partenerii nostri pentru a ne asigura ca aceasta este o provocare pe care o putem prelua impreuna.”
Eliminarea carbonului din atmosfera
Dincolo de reducerea emisiilor, Burberry va investi, de asemenea, in proiecte atat in cadrul propriului lant de aprovizionare, cat si dincolo de acesta, pentru a elimina carbonul din atmosfera, ca parte a Fondului sau de regenerare lansat in 2020. Acesta include un program de agricultura regenerativa care implica producatorii de lana din Australia, care vizeaza pentru a imbunatati biodiversitatea si captarea carbonului in sol, precum si alte proiecte de refacere a ecosistemelor.
„Strategia noastra net zero si apoi pozitiva pentru clima ia in considerare atat emisiile de carbon, dar si nevoia de a proteja biodiversitatea, mijloacele de trai si comunitatile in acest proces”, explica Batty. „Adoptam o abordare holistica a acestui lucru, analizand toate acele elemente diferite care alcatuiesc clima.”
Crearea schimbarii in industrie
In timp ce companii precum Kering, proprietarul Gucci, spun ca sunt deja neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, precum si ca se angajeaza sa aiba un impact net pozitiv asupra biodiversitatii pana in 2025, Burberry este primul brand important de lux care si-a luat un angajament explicit de a fi pozitiv pentru clima in ceea ce ar putea fi. o noua tendinta pentru industrie.
„Mesajele climatice pozitive pe care le avem in legatura cu angajamentele pe care le luam spune foarte mult cum ne-am dori ca industria modei sa fie o forta pozitiva in lume, spre deosebire de a crea efectele negative pe care le are in prezent”, continua Batty.
„In calitate de brand de lux de top cu amprenta globala, suntem intr-o pozitie unica de a reuni ONG-uri, colegi si factori de decizie pentru a crea schimbari semnificative”, spune Gobbetti. „Prin stabilirea acestui nou obiectiv ambitios de a reduce emisiile in lantul nostru valoric si, de asemenea, investind in initiative dincolo de acesta, care sprijina un viitor rezistent, fara emisii de carbon, speram sa cream un impact pozitiv asupra mediului pentru generatiile viitoare.”