Pe masura ce industria se straduieste sa devina mai sustenabila, articolele vintage se indreapta spre varful agendei de cumparaturi. Dorinta actuala a modei de a face din nou vechiul nou nu este doar o afacere fulgeratoare. In timp ce adopta o mentalitate mai ecologica, consumatorii s-au indragostit de romantismul look-urilor de arhiva. Exista ceva la piesele vintage care le fac foarte speciale. Au un pic de magie in ele si pur si simplu nu poti sa nu le cumperi.
In timp ce in 2021 s-a vazut ca domina titlurile de cumparaturi vintage, anul acesta se inregistreaza o schimbare catre piese care vor transcende tendintele. Cumpararea cu investitii este o prioritate maxima, fanii modei ascutindu-si coatele pentru a obtine obiecte rare de colectie, bijuterii rafinate si bijuterii care pot fi personalizate si facute si mai unice. Cei mai destepti cumparatori platesc chiar si inainte si achizitioneaza bijuterii populare de catre designerii actuali, care vor deveni echivalentul lui Dior din epoca John Galliano in deceniile urmatoare.
Aici, cei mai buni vanzatori de epoca din lume impartasesc piese unice din istoria modei pentru a fi cu ochii pe acest an. Lucrurile pe care daca intri intr-un magazin modern de vanzare cu amanuntul pur si simplu nu poti spera sa le vezi pe rafturi.
Succesele majore de la mijlocul anilor ’00
Dior lui Galliano a furat inimi anul trecut, dar vanatorii de arhive cauta acum orice Dior de epoca, potrivit Balch. De ce concursul de popularitate? „Cred ca exista o relatie reala de dragoste-ura in acest moment cu Dior modern, asa ca pentru multi oameni asta inseamna sa se intoarca in trecut si sa caute piesele pe care le iubeau atunci si le iubesc inca acum. . La Time’s Up, emporiul din Copenhaga frecventat de Naomi Campbell, Lady Gaga si Jane Birkin, fondatorul Jesper Richardy se asteapta la o renastere a Balenciaga a lui Nicolas Ghesquiere si a lui Rick Owens la mijlocul anilor 00, in timp ce semnaturile lui Roberto Cavalli Noughties sunt biletele fierbinti pe Depop.
Cavalli a fost inaintea timpului sau in utilizarea tesaturilor care flateaza o multime de dimensiuni diferite; Cred ca rochiile se vor dovedi a fi cautate pentru o lunga perioada de timp. Actualul director de creatie inteligent Fausto Puglisi de la Cavalli valorifica interesul in crestere pentru insemnele marcilor vechi si readuce modelul emblematic de tigru toamna/iarna 2000 pentru primavara/vara 2022. Aceste imprimeuri originale vor fi o investitie buna pentru piata. Intotdeauna creste cand piesele de arhiva sunt reintroduse pe pista, se asteapta ca dragostea lui Kylie Jenner, Zendaya si Bella Hadid pentru Cavalli sa contribuie la cresterea cererii. „Daca actionezi repede,
Tineti ochii si pe scaunele muzicale ale modei. Cand un designer emblematic paraseste o casa, vedem intotdeauna ca interesul se accelereaza, deoarece clientii doresc sa puna mana pe ultima colectie a acelui designer.
Clasicii se numesc clasici dintr-un motiv
Daca ai poftit o geanta Chanel pentru totdeauna, fa din 2022 anul in care aduci acea matlasare de plus acasa. Dupa cateva cresteri de pret in ultimele 12 luni, geanta cu clapa dubla va fi in curand la egalitate cu Hermes Kelly in ceea ce priveste pretul. Si „imposibil de cumparat”.
Se cantareste in prezent propria dilema pentru geanta Chanel: „clasic sau declarativ?” si spune ca Farfetchers folosesc bine serviciul Donate al comerciantului, prin care isi pot vinde bunurile pre-iubite pentru creditul magazinului pentru a ajuta la atenuarea loviturii lor. cumparaturi de arhiva cu bilete mari. „Este un cliseu, dar chiar cred ca asistam la o revenire la piese traditionale de lux; acele achizitii cu adevarat indulgente, o singura data in viata, iar ceasul Serpenti de la Bulgari se afla si in prezent pe propria ei lista de dorinte de arhiva.
Dar cum ramane cu noile clasice? Experienta lui Ricco ca experta in epoca de lux cu o fiica de 20 de ani obsedata de moda ecologica o face bine plasata pentru a prezice actualii designeri care vor rezista testului timpului pe o piata aglomerata. Marcile sustenabile mai noi sau viitoare vor deveni cu siguranta parte din viitorul spatiu vintage [pentru ca] consumatorii mai tineri cumpara foarte diferit.
Articolele couture sunt la mare cautare
Pasionatii de arhive care au iubit de mult fiorul urmaririi si acea goana de dopamina a unei achizitii eBay care loveste pragul usii trec de la moda vintage la taramul couture. Este culmea modei si mai sunt piese de gasit la fiecare nivel de buget, daca chiar vanezi, Gripoix, YSL si Chanel sunt cele mai solicitate etichete ale ei. Cand le gasesti, este doar un lucru uimitor sa tii o bucata de istorie in mainile tale si sa vezi manopera si nivelul de constructie care a fost pus in ea. Stii ca tii ceva la care foarte putini oameni pot avea acces in lumea noastra moderna.
Piese unice, cu urmaritori de cult
De asemenea, deficitul va deveni un cuvant de moda in sfera vintage. Vicepresedintele marcilor la Threads Styling, spune ca platforma de cumparaturi personale a inregistrat o crestere semnificativa a clientilor care solicita accesorii personalizate unice, in timp ce Ricco spune ca cauta obiecte de colectie unice dupa marci, inclusiv Maison Martin Margiela, Mugler si Comme. Des Garcons, care se concentreaza in piese neobisnuite de moda si arta cu urmaritori de cult. In timp ce moda devine, in general, din ce in ce mai omogena la nivel global, fara loc pentru marcile locale, exista o oportunitate in moda vintage de a gasi piese cu adevarat speciale care sa reziste.
Bijuterii couture atrag atentia
Este bine cunoscut faptul ca bijuteriile cu nume cunoscute tind sa-si pastreze cel mai bine si chiar sa-si sporeasca valoarea. Bijuteriile indraznete au revenit enorm datorita lui Daniel Roseberry de la Schiaparelli, asa ca ne putem astepta la cresterea preturilor in acest an. Totul este despre bijuterii couture din anii ’80 si ’90, in timp ce cererile de ceasuri la comanda au crescut cu peste 100% doar in ultimul an.