A doua zi dupa ce Kathryn Bigelow a devenit prima femeie care a luat acasa premiul Oscar pentru cel mai bun regizor din istorie, articolele si persoanele din interior au speculat cat de monumental si cat de important va fi castigul. In acel moment, industria divertismentului parea pregatita pentru aparitia unei noi ere in spatele camerei.

Din pacate, avand in vedere ca nu a existat un singura regizor de sex feminin nominalizat in cei cinci ani de cand Barbara Streisand i-a inmanat trofeul lui Bigelow, se pare ca noul „normal” prezis nu s-a materializat niciodata.

De aceea, Institutul Sundance si Women In Film Los Angeles au lansat Female Filmmakers Initiative, pentru a examina de ce domeniul a revenit rapid la procedura de operare standard, pentru a promova paritatea de gen pentru femeile din spatele camerei si pentru a ajuta la crearea de programe si planuri de actiune care creeaza o industrie cinematografica si un ecosistem in care regizorii de sex feminin sunt capabili sa spuna povesti in numar egal si cu o acoperire egala catre public ca si cineasti barbati.

Primul pas a fost comandarea unui studiu multianual pentru a examina si explica peisajul actual, iar rezultatele fazei a treia au fost prezentate aseara la Beverly Hills de autorul Stacy L. Smith, profesor la Annenberg School for Communications and Journalism din USC.

„Desi descoperirile au cateva puncte luminoase, prezentarea poate atenua putin starea de spirit”, a avertizat Smith la inceputul discursului ei. Femeile regizoare sunt percepute a ocupa o portiune limitata a pietei, considerate a fi putine la numar, considerate lipsite de ambitie, indoite in competente, inconjurate de o industrie dezechilibrata de gen si li se ofera putin sprijin si putine oportunitati. Femeile regizoare sunt percepute. pentru a umple o portiune limitata a pietei in timp ce terenul pentru regizorii de sex masculin este nelimitat.

Rezultatele studiului demonstreaza ca traiectoria de cariera si situatia financiara a femeilor regizoare sunt afectate. „Cercetarea spune o poveste de netagaduit despre o conducta care se sparge pentru femeile regizoare, pe masura ce bugetele cresc si mizele cresc.  Aproximativ 25% dintre filmele americane de la Festivalul de Film de la Sundance din 2002 pana in 2014 au fost regizate de femei. pentru a ajunge la cele 1.300 de filme cu cele mai mari incasari [din aceeasi perioada], doar 4,1 la suta au fost regizate de femei. ” Cu alte cuvinte, de fapt, in alte cifre, raportul de gen la Sundance este de 2,9 regizori barbati pentru fiecare femeie conducatoare. . Diferenta raportului se mareste sumbru la 23,3 barbati pentru fiecare femeie atunci cand se analizeaza cele mai importante blockbuster din ultimii 12 ani.

Aceasta faza a pus trei intrebari cantitative centrale atunci cand au examinat cele 208 filme care au concurat in categoria dramatica a Sundance din SUA in ultimii 13 ani: Cate filme care ies din Festivalul de film de la Sundance au primit distributie interna si de la ce tipuri de companii? Care au fost modelele de expozitie pentru acele filme? Printre filmele Sundance care au primit distributie si expunere, au existat diferente de gen intre regizorii care au condus acele filme? De asemenea, a inclus interviuri calitative extinse cu 59 de directori, finantatori, agenti, manageri si agenti de vanzari cu o medie de 17,5 ani de experienta in showbiz, potrivit Smith, pentru a-si dezvalui parerile despre „unde cad femeile din procesul de angajare?”

Ne aflam intr-un moment decisiv al constientizarii acestei probleme.

Ea a concluzionat: „Dupa trei ani de cercetare, cartografierea genului a peste 20.000 de creatori de continut in filmele independente si comerciale si intervievarea a peste 150 de lideri din industrie si realizatori de film, intrebarea trebuie sa progreseze de la „De ce sunt femeile regizoare disparute in actiune in spatele camerei in filme de top? la „Ce se poate face pentru a crea o schimbare durabila si semnificativa?””

Este usor de inteles de ce Initiativa a oferit cocktailuri dupa sesiune. Dar Keri Putnam, director executiv al Institutului Sundance, a avertizat impotriva descurajarii totale. „Nu exista nicio posibilitate de a avea loc vreo schimbare pozitiva daca nu se constientizeaza, asa ca cred ca construim in mod colectiv cu aceasta initiativa. Povestile din mass-media si atentia acordata acestei probleme a inegalitatii de gen, fundamentul pe care se va face schimbarea. ”, ne-a spus Putnam. „Cunoasterea este putere si ii motiveaza pe oameni sa actioneze. Sunt incurajat de constientizarea care a fost deja ridicata de studiu si de oamenii din partea de afaceri care au inceput sa recunoasca problemele si obstacolele.”

Ea a reiterat si acele puncte luminoase mentionate mai sus. „Ne aflam intr-un moment coton de constientizare cu privire la aceasta problema. Sunt lucruri precum Horizon Award, compania de finantare pentru femei Gamechanger si laboratorul de scenaristi pentru femei peste 40 de ani, finantat de Meryl Streep. Studiul a constatat ca femeile angajeaza femei si ca proiectele conduse de femei reusesc in proportii egale cu proiectele conduse de barbati atunci cand sunt sprijinite si recunoastere. De asemenea, vad in fiecare zi ce rezultate sunt posibile atunci cand femeilor li se ofera oportunitati, inconjurate de o comunitate care sustine, cand ideile lor sunt ascultate si castiga ceea ce merita. recunoasterea talentelor lor. Acesta este un motiv suficient pentru a ramane pozitiv.”