Uncategorized

Sa vorbim despre junk food!

Se vorbeste din ce in ce mai mult despre junk food. De fapt, ce reprezinta junk food? Acestea sunt alimentele cu o valoare nutritiva mica, insa bogate in grasimi, zaharuri, calorii sau sare. Le gasim oriunde in jurul nostru daca ne uitam cu atentie: cerealele la micul dejun, prajiturile, chipsurile sau bomboanele, in general orice aliment care trece printr-o multitudine de procese nu tocmai naturale pentru a ajunge pe masa noastra.

Alimentele de tip junk food se recunosc foarte usor, deoarece ele nu tin de foame, chiar daca sunt bogate in calorii. Acesta este un efect foarte nociv asupra corpului uman, deoarece daca nu ne simtim satui continuam sa consumam acel aliment in exces, putand cauza obezitate. De aceea, in cele mai multe diete de slabit se scot complet toate alimentele prelucrate industrial si se inlocuiesc cu carne proaspata la gratar si cu cat mai multe legume si fructe.

Junk food-ul nu ar trebui sa se regaseasca in alimentatia ta in fiecare zi, insa daca te gandesti atent ce mananci in fiecare zi este posibil sa iti dai seama ca ideea ta de alimentatie sanatoasa nu este chiar asa de sanatoasa. Ai tendinta sa mananci chipsuri in fata televizorului? Nu o mai face si in schimb bea un pahar de lapte cu miere. Inainte de culcare ti se face pofta de ceva dulce si mananci briosa cumparata la pranz? Mai bine mananci un fruct pentru a-ti potoli pofta de dulce, deoarece amidonul si faina din briosa sigur nu sunt sanatoase.

Aimentele de tip junk food se impart in doua categorii: snack food si fast food. Snack food-ul il gasim in orice magazin si include alimente precum chipsurile, prajiturile, bomboane, anumite tipuri de cereale, produse pe baza de ciocalata, jeleuri, produse de patiserie, cornulete, sucuri acidulate si cu un mare continut de zahar, practic aproape tot ce este ambalat. Fast food-ul il intalnim la orice colt de strada, prin vestitele restaurante americane, pizza, shaworma, cartofi prajiti sau burgeri. Toate aceste alimente ar trebui sa nu fie parte din stilul tau alimentar zilnic, ci doar ocazional.

Daca ai pofta de o pizza sau o shaworma afla ca le poti face in casa, mult mai sanatoase. Pentru blatul de pizza foloseste graul integral, iar pe deasupra poti pune multe legume si putin pui, care are mai putina grasime decat salamul sau kaiserul pe care il folosesc de obicei fast food-urile. La shaworma fa sosul din iaurt slab cu usturoi, inlocuieste cartofii prajiti cu salata verde, carnea frige-o la gratar si ai o shaworma mult mai gustoasa si sanatoasa decat daca ai cumpara-o. Cerealele pentru cel mic nu le alege dupa cutie sau dupa cat sunt de colorate. Desi arata frumos, aceste nu sunt chiar nutritive. Alege muesli din cereale integrale si fructe confiate, chiar daca nu sunt asa de bune la gust precum cerealele cu cacao.

Un studiu realizat de catre cercetatorii americani a dezvaluit ca aceste alimente de tip junk food afecteaza din ce in ce mai mult copiii. Daca adultilor le este mai usor sa inteleaga efectele nocive ale consumarii alimentelor junk food, ei bine, copiii nu percep in acelasi mod acest lucru. Pentru ei sunt doar alimente gustoase, insa parintii care obisnuiesc sa isi duca frecvent copilul la fast food risca ca acesta sa fie predispus obezitatii sau unor probleme vasculare, din cauza consumului mare de grasimi.

Cel mai bine este sa gatesti acasa, cat mai sanatos si sa nu cumperi alimente precoapte, caci si acelea sunt nocive. Invata-ti copilul sa manance multe fructe si legume, preia si tu aceste obiceiuri de la el si veti avea un stil de viata mai sanatos.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *