Sanatate

Ce sa mancam in timpul sindromului premenstrual!

Stim cat de importanta este alimentatia pentru noi, femeile, si incercam intotdeauna sa facem cele mai sanatoase alegeri. Insa, trebuie sa ne adaptam stilul alimentar si in functie de anumite situatii precum sindromul premenstrual.

Iata ce sa mananci in aceasta perioada si in timpul menstruatiei!

Lactate

Lactatele sunt foarte importante in aceasta perioada, deoarece asigura un surplus de calciu organismului. Atunci cand nu ai suficient calciu in organism tinzi sa devii depresiva, irascibila, anxioasa sau mereu pusa pe cearta.

Fibre

Tot in aceasta perioada va trebui sa consumi mai multe fibre. Cerealele integrale, nucile, fasolea uscata, lintea si mazarea sunt alegeri excelente, deoarece compenseaza efectul grasimilor si limiteaza nivelul de estrogen, ducand la dureri menstruale diminuate.

Potasiu

Alimentele foarte bogate in potasiu te ajuta in timpul menstruatiei, reducand sangerarea abundenta. Conuma mai multe banane, pepene galben, telina, varza si cartofi dulci in primele 2 zile ale ciclului menstrual.

Ficat

In timpul sangerarii menstruale femeile pierd foarte mult fier din organism, pierdere care poate fi compensata de consumarea produselor cu ficat. Poti consuma pate sau ficatei gatiti chiar de tine. Daca organele nu sunt printre preferintele tale culinare, incearca alte alimente bogate in fier: legumele, galbenusul de ou si fructele cu frunze verzi.

Pentru ca sindromul premenstrual sa nu fie o problema de fiecare data, trebuie sa respecti urmatoarele reguli:

  • bea multa apa pentru a elimina excesul de sare din organism. In acest fel nu vei mai retine lichide, iar senzatia de balonare si picioare umflate va disparea;
  • nu consuma ceai sau cafea in aceste cateva zile, deoarece acestea inhiba absorbtia calciului in organism;
  • evita alcoolul, deoarece este un vasodilatator care te va face sa sangerezi mai mult.

You may also like...